1 mar

Tematska delavnica iz solfeggia - REA metoda razvoja glasbenega posluha

Tematska delavnica iz solfeggia - REA metoda razvoja glasbenega posluha

V četrtek, 10. in v petek, 11. marca 2016 pripravljamo zelo zanimivo delavnico s področja glasbenega posluha, ki jo bo vodil prof. Oliver iz Zagreba.

Komu je delavnica namenjena:
Dvodnevni seminar je namenjen vsem učiteljem glasbe, ki jih zanima delo na glasbenem posluhu, dijakom umetniške gimnazije in skupinam učencev osnovne stopnje.

Cilj:
Predstaviti zanimivo glasbeno-teoretično temo na aktiven način s pomočjo tematske delavnice. Predavatelj bo predstavil svojo metodo dela, ki jo je poimenoval REA (http://www.rea-games.com/).

Delavnica bo potekala v Modri dvorani Glasbene šole Velenje.
Možna je tudi pasivna udeležba zainteresiranih zunanjih pegagogov.
Za urnik, prijavo in za več vsebine kliknite tukaj.

Nekaj o metodi REA
REA je nov odgovor na problem zavestnega poslušanja glasbe evropske tradicije, ki temelji na temperiranem tonskem sestavu. Nastal je kot rezultat dolgoletnih raziskav fenomena sluha v glasbenem kontekstu. REA povezuje dva glavna vidika zavestnega poslušanja glasbe in sicer absolutno višino tona in njegovo tonalno funkcijo. Oba procesa se v začetku izvajata ločeno, kasneje pa se v sklopu ritmičnega toka povežeta in delujeta sinhrono. Vsaka posamezna glasbena entiteta (ton, akord, tonaliteta) dobiva svojo identito znotraj celovitega tonskega sestava (relativno in absolutno - REA), istočasno ozaveščeno kot temelj oziroma "osnovno tonaliteto" ti dobijo svojo mesto na črtovju. Temu se vključita še ritem in meter, zvočni vtis zbuja vizualno asociacijo, pogled na notni tekst pa zvočno predstavo. REA metoda ostri posluh glasbenika v obe smeri in razvija hitrost reakcije, ki kot cilj omogoča kontinuirano zavestno spremljanje glasbene vsebine s hitrostjo v kateri se odvija ("real time").
REA intonančno fiksira relativne in absolutne tonske višine/akorde/tonalitete s pomočjo formul (kratkih, spevnih in lahko zapomljivih melodij). Formule so sestavljene tako, da obdelujejo določen ton/akord/tonaliteto. Formule temeljijo na fenomenu pomnjenja začetnega tona modela, katerega ostanek se sčasoma (zelo hitro) opusti.
Formule/modeli so namenjeni točno določeni glasbeni problematiki. Relativne formule postavljajo durovo, molovo, moldurovo in celotonsko lestvico, moduse, vse tone v odnosu na toniko in nekoliko tonik sorodnih tonalitet. Absolutne formule postavljajo absolutne tonske višine tonov, intervale, akorde in tonalitete vezane na tonsko središče (komorni ton a1).
REA metoda je primerna za vse, ne glede na starost, predznanje ali predhodno metodo učenja solfeggia. Prehod na to metodo je enostaven, hiter in učinkovit. Npr. za postavljanje durove formule je potrebna ena šolska ura.

Ali obstaja kaj bolj naravnega od celovitega (relativnega in absolutnega) posluha, ki glasbeni jezik naredi tako razumljiv kot materin jezik, ki se ga enkrat nauči in se kasneje z njim in z njegovo pomočjo živi?

Nekaj o profesorju:

Oliver Oliver je rojen v Zagrebu. Na Srednji glasbeni šoli Vatroslava Lisinskega v Zagrebu je zaključil kontrabas, kitaro pa na Srednji glasbni šoli “I. Matetića-Ronjgova” v Pulju. Diplomiral je na Glasbeni akademiji v Zagrebu na pedagoški smeri. V času študija je poučeval kitaro, po študiju pa kot profesor glasbeno-teoretičnih predmetov deluje na glasbenih šolah v Zagrebu.
Od leta 1985 režira koncerte iz ciklusa "Glasba XX. stoletja" v umetniškem klubu "Kulušić" v Zagrebu, od leta 1986 piše glasbo za gledališke predstave.
Med leti 1988 in 1994 je deloval kot organizator glasbenega življenja Hrvaških katoliških misij v nemških mestih Freiburgu, Baden-Badenu, Karlsruheu, Münchenu, Frankfurtu, Offenbachu, Kölnu, Berlinu, Hamburgu. Leta 1991 je osnoval glasbeno založbo Pan-music, ki se ukvarja z izdajanjem tradicionalne, duhovne, popularne in klasične glasbe.
Je avtor metode solfeggia REA, s pomočjo katere dela na glasbenem posluhu. Metodo je razvijal 25 let in jo leta 2000 prvič predstavil v Salzburgu na Mozarteumu (v razredu prof. Eliota Fiska). Sledili so številni seminarji, najprej na Hrvaškem. Sodeloval je na poletnih mojstrskih tečajih v Grožnjanu ter na stalnih seminarjih po različnih avstrijskih in nemških mestih (Chor Akademie Kärnten v Ferlachu, Kärnten Landes Konservatorium v Celovcu, Gesamtösterreichischen Kongress der MusikerzieherInnen an Musikhauptschulen v Pörtschachu). Leta 2004 je o svoji metodi v nemščini objavil knjigo Die gehörbildungsmethode Rea, dve leti pozneje pa še zbirko "777 tema iz glazbene literature za solfeggio".
Od leta 2007 poučuje solfeggio na Umetniški akademiji Vseučilišča Josipa Jurija Strossmayera v Osijeku.

Dodatne informacije na:
03 898 12 22 ali 041 98 10 97 (Urška Šramel Vučina)


<< Nazaj na seznam novic