Seminar za petje

21. - 22. januar 2023, Modra dvorana Glasbene šole Velenje

Mentor: Dejan Maksimilijan Vrbančič


Dejan Maksimilijan Vrbančič je svojo glasbeno pot začel kot klarinetist. Udeleževal se je mnogih tekmovanj, dosegal vrhunske rezultate in kot klarinetist bil sprejet na Akademijo za glasbo v Beogradu. Takrat se je rodila tudi ljubezen do petja. Šolanje glasu, ki je pripeljalo do sprejetja na pevski oddelek Akademije za glasbo v Beogradu v razred prof. Zvonimira Krnetića - udeleževanje na mojstrskih tečajih pri priznanih pevskih pedagogih, od katerih je veliki pečat pustil svetovno znani operni pevec Sherril Milnes, ter sodelovanje v študentskih opernih in koncertnih produkcijah doma in v tujini – pa so presodili, da bo pevska kariera edina njegova glasbena pot.

Dejan Maksimilijan Vrbančič je od leta 2000 član opernega ansambla SNG Opera in balet Ljubljana, kjer leta 2019 pridobi tudi najvišji umetniški naziv - prvak Opere. Na odru ljubljanske Opere poustvarja niz solističnih vlog, med katerimi so grof Almaviva v Seviljskem brivcu (G. Rossini), Grof Alberto v Prilika dela tatu (G. Rossini), Ernesto v Don Pasquale (G. Donizetti), Edvin v Kneginji čardaša (E. Kálmán), Pastir v operi Pastir (P. Šavli), Jernej v Ljubezen kapital (J. Golob), Franjo v operi Gorenjski slavček (A. Foerster), Florindo v Zvedavih ženskah (Ermanno Wolf – Ferrari), Alfredo in Orlovski v Netopirju (J. Strauss), Trufaldino in Princ v Zaljubljen v tri oranže (S. Prokofjev), Camille v Veseli vdovi (F. Lehar), Tamino v Čarobni piščali ( W. A. Mozart), Janko v Prodani nevesti( (L. Janaček), Nemorino v Ljubezenskem napoju (G. Donizetti), Tebaldo v Capuleti e Montecchi (V. Belini), Princ Ramiro v Pepelki(G. Rossini) in mnoge druge.

V dosedanji pevski karieri je sodeloval z mnogimi mednarodno priznanimi dirigenti ter številnimi profesionalnimi opernimi in koncertnimi ansambli, pri nas in v tujini.

Z vlogami v Seviljskem brivcu (G. Rossinija), Pepelki (G. Rossini), Orfeju (C. Monteverdi), Pogovorih Karmeličank (F. Poulenc), Ljubezenskem napoju (G. Donizetti) se je večkrat predstavil občinstvu tudi na tujih odrih.

Dejan Maksimilijan Vrbančič poleg opernega neguje tudi koncertno petje. Med najpomembnejše nastope na koncertnih odrih šteje izvedbe naslednjih del: Requiem, Große Messe in c-moll, Krönungmesse (W. A. Mozart), Messiah (G. F. Händel), katerega je izvedel več kot dvajsetkrat z različnimi ansambli pri nas in v tujini, tudi večkrat izvedene Bachovi Johannespassion in Matthäuspassion, Catulli carmina in Carmina burana (C. Orff), Liturgija domestica (A. Grečaninov), Liturgija Sv. Ivana Zlatoustega (P. I. Čajkovski). Med dela, ki jih rad izvaja šteje tudi Messe As-dur (F. Schubert), Magnificat (J. S. Bach), Eliah (F. Mendelssohn), Svadba (I. Stravinski), Osorski Requiem (B. Papandopulo), The Scottish Songs (L. van Beethoven), Stabat Mater (G. Rossini), Otče naš (L. Janaček) ipd. Posebno pozornost posveča baročnemu repertoarju (Purcell, Vivaldi, Buxtehude, Charpentier), ter prav tako krstnim izvedbam (Dolar, Papandopulo, Usper, Golob, Šavli ipd).

Na koncertnih odrih izvaja tudi samospeve, med katerimi najraje dela Schuberta, Čajkovskega, Rahmaninova, Schumanna, Mendelssohna, Beethovna, Škerjanca itd. Leta 2022 je v ljubljanskih Križankah s pianistko Irino Milivojević izvedel solistični koncert samospevov, dva samospeva iz tega večera sta posneta na zgoščenko, ki je bila izdana ob 150. obletnici Glasbene matice Ljubljana.

Izvedbe koncertov v katerih je nastopil Dejan Maksimilijan Vrbančič v solo- tenorski vlogi so bile večkrat posnete na CD in DVD zgoščenkah. Založba RTV Slovenija je izdala zgoščenko Slovenski klasicizem in barok, na kateri je sodeloval v krstni izvedbi dela Miserere mei Deus slovenskega skladatelja J. K. Dolarja pod dirigentskim vodstvom Uroša Lajovica. Na Hrvaškem je v založbi Aquarius Records izšla zgoščenka in videoposnetek koncertne izvedbe dela Membra Jesu Nostri, D. Buxtehudeja. Posnetek integralne koncertne izvedbe Osorske Trilogije B. Papandopula z Osorskih glasbenih večerov, ki ga je izdala založba Cantus in v kateri v glavni tenorski vlogi nastopa v Osorskem Requiemu pod taktirko Marka Letonje, je nagrajen z diskografsko nagrado Porin za najboljši album in najboljšo produkcijo klasične glasbe na Hrvaškem v letu 2014.

Dejan M. Vrbančič je dobitnik nagrade Neven zagrebškega Festivala Sv. Marka, za izjemen umetniški dosežek v integralni izvedbi The Scotish songs, op. 108, L. van Beethovna.

Za svoje umetniške dosežke je od Univerze v Ljubljani leta 2017 prejel Priznanje za pomembna umetniška dela.

Izjemno mesto v njegovem glasbenem življenju je posvečeno pedagogiji, od leta 2000 je profesor petja na glasbeni šoli Ljubljana Moste Polje . Svoje izkušnje zbrane v bogati pevski karieri z velikim veseljem in predanostjo prenaša na mlade generacije pevcev., njegovi učenci uspešno nastopajo na tekmovalnih, nekateri tudi na profesionalnih pevskih odrih.

Korepetitorji

Aktivni udeleženci seminarja iz drugih glasbenih šol za korepetitorja poskrbijo sami.

Kotizacija

Aktivni udeleženci:
1 minuta = 1 €
(1 lekcija traja 50 minut, celoten seminar – 2 lekciji)

Pasivni udeleženci:
za celoten seminar - 50 €

Prosimo, da ustrezno kotizacijo nakažete na naslednji račun:
Glasbena šola Fran Korun Koželjski Velenje, Jenkova 4, 3320 Velenje
Številka računa: SI56 013336030713841
BIC koda Banke Slovenije: BSLJSI2X
Referenca: SI 00
Sklic: 01-2023
Davčna številka: 79789960

Rok prijave:
19. januar 2023

Koordinatorka seminarja:
Gordana Hleb, telefon 031 487 008

 

Prijavnica

Hvala za prijavo.

Mentorica: Barbara Jernejčič Fürst

14. - 16. januar 2022


Barbara  Jernejčič Fürst,  mezzosopran je na graški Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost z odliko končala študij zborovskega dirigiranja in glasbeno dramskega upodabljanja, ter pridobila naziv magistre umetnosti. Bila je članica Flamskega opernega studia v belgijskem Gentu in štipendistka Steans Instituta for Young Artists v okviru festivala Ravinia v Chicagu.

Ob tem se je izpopolnjevala na mojstrskih tečajih pri M. Lipovšek, Ch. Ludwig, D. Fischer-Diskauu, M. Martinuju, R. Piernayu ter, za baročno petje, pri B. Schlick in Ch. Roussetu.

Na odrih graškega Theatra in Palais, Flamske opere v Gentu in Antwerpnu, dunajske Komorne opere in v Theather an der Wien, ter Ljubljanske in Mariborske opere se je predstavila v različnih opernih vlogah.

Kot koncertna pevka je sodelovala na vseh vidnih slovenskih festivalih, ter na festivalih Carintische Sommer, Steirischer Herbst, Zagrebški bienale, Klangwerktage Hamburg, Wien Modern, Bregenzer Festspiele, Styriarte, Echi lontani, Frühling Festival in Musikverein ... Nastopa z različnimi dirigenti (A. Nanut, U. Lajovic, M. Munih, D. de Villiers, G. Pehlivanian, S. Kuijken, M.Haselböck, P. Rossi, D. Masson, D. Runnicles, S. Camberlin, J. Kalitzky…) in orkestri, ter ansambli (Slovenska filharmonija, simfoniki RTV, Armonico Tributo Austria, La petite bande, Solamente naturali, Musica Aeterna, Slowind, Ensemble Mosaik, Klangforum, Tonkünstlerorchester, ORF Radio-Symphonieorchester Dunaj …)

V  bogati koncertni zgodovini je poustvarila največja dela glasbene zakladnice. Redno sodeluje tudi s kitaristom Žarkom Ignjatovićem, s katerim sta gostovala v Ameriki in Kanadi in v lanskem letu izdala zgoščenko.

Je ena redkih izvajalk, osredotočenih na dela sodobnih slovenskih skladateljev in skladateljic (preko 50 prvih in praizvedb): Jež, Lebič, Lipovšek, Šivic, Kogoj, Petrić, Globokar, Rojko, Habe, Golob, Mihelčič, Srebotnjak, Sojar-Voglar, Čopi, U. Pompe, L. Vrhunc, B. Jež-Brezavšček…

Za domače in tuje založbe je Barbara Jernejčič Fürst poustvarila dela na več kot desetih zgoščenkah ter izdala tri samostojne zgoščenke posvečene slovenskemu samospevu 20. stoletja.

Je profesorica solopetja na Akademiji za glasbo.